Mijn slaapjourney

Hallo allemaal! Ik ben vannacht laat gaan slapen, maar toch relatief vroeg wakker. Mijn nachtelijke beautyslaap is voor de zoveelste keer in het water gevallen. Tijd om hier een serie blogposts met tips en tricks voor de ultieme beautyslaap voor te schrijven…

Ik ben een ochtenmens, dat weet ik honderd procent zeker. Ik houd ervan om vroeg op te staan voordat de rest van de wereld wakker is (figuurlijk 😉 ) en de lucht buiten nog helder, fris en koel is. Maar door het pas laat gaan slapen en soms ook gewoon niet eerder kúnnen slapen, mis ik die paar uurtjes in de ochtend voor mezelf en voel ik me tot overmaat van ramp ook nog eens best wel moe. Overdags zit ik nog wel eens te knikkebollen.

Yup, je raad het al: het is NU HET MOMENT OM ACTIE TE ONDERNEMEN! (Samen met jullie!). We gaan ons slaapritme weer back on track krijgen en gaan dit op een natuurlijke manier doen. Zonder wekker. Ik wil namelijk dat onze biologische klok ervanzelf aan went door de tijden geleidelijk aan met een kwartiertje per keer op te schuiven én eerder te gaan slapen.

Om mijn ritme aan te passen schieten mij zo al een aantal onderwerpen te binnen waar we het nodig uitgebreid in een vervolg op deze blogpost over moeten gaan hebben:

  • Gevolgen van te weinig slaap en wat is nou genoeg slaap
  • Tips om sneller in slaap te vallen en beter door te slapen
  • Een duidelijke ochtend- en avondroutine
  • En nog een aantal onderwerpen die ik nog even niet verklap!

Jullie raden het dus al: ik ga deze serie mijn slaapjourney noemen en jullie de komende maanden meenemen op reis naar een enkeltje dromenland.

Mijn ultieme slaapdoel is 8 uur slaap, waarbij ik om 21:00 ga slapen en om 05:00 wakker wordt. Verder duren mijn routines voor in de ochtend en voor in de avond beiden twee uur gevuld met me-time. Op deze manier ben ik nog wel de hele dag door beschikbaar van zeven tot zeven. Twaalf uur! Dat moet genoeg zijn, toch? In case not is het ook geen wereldramp, dan schuif ik een half uurtje met de bedtijd en kort ik de me-time even wat in tot een half uurtje. Natuurlijk hoop ik dat dat niet vaak nodig zal zijn :).

Een paar feitjes over slaap:

  • 12% van de mensen dromen alleen in zwart-wit
  • Je kunt 3 weken zonder eten, maar maar 10 dagen zonder slaap (voordat je het loodje legd)
  • Mensen kunnen net als een kat even slapen met hun ogen open zonder zich daarvan bewust te zijn
  • Ontwikkeling van slapeloosheid komt voort uit slechte slaapgewoonten in de jeugd
  • Volwassenen hebben acht uur slaap per etmaal nodig

*Gaap*

-Wat doe jij om goed te slapen en hoe laat sta jij op in de morgen? Let me know!

Xoxo

MaBeautility

Advertenties

6 Comments

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s