Make-up stash | Oogschaduw

Hallo allemaal! Vandaag kijken we samen naar welke oogschaduws ik in mijn make-up stash heb. Ik ben dol op kleurrijke oogschaduw, glitters en shimmers. Dat is ook wel terug te zien! Ik heb zowel losse oogschaduws als palettes. Bij twee van mijn oogschaduwpalettes heb ik een shade met elkaar verwisseld. Bij een oogschaduw palette heb ik twee shades vervangen door twee shades die ik van mijn beste vriendin heb gekregen. De shades die ik dan over heb gehouden, tel ik als losse oogschaduws. Nieuwsgierig? Kijk dan snel mee…

Single shadows

Ik heb 7 single shadows. Hiervan zijn 3 oogschaduws van Jeffree Star Cosmetics. De gouden shade, Owl Eyes, houd ik als back-up voor wanneer mijn gouden shades die ik nu gebruik op zijn. Daarom zit deze nog zo net in de verpakking. De rode en de blauwe single shadows komen uit het mini controversy palette van JFC. Deze vond ik minder passen bij de colorstory en gebruikte ik persoonlijk amper. Dit neemt niet weg dat het prachtige kleuren zijn die ik weer terug zal lijmen op plekken in mijn oogschaduwpalettes van JFC waar er een shade helemaal op is gegaan.

De paarse shade in een zwart rond doosje van Essence, is een oogschaduw van Wet ’n Wild. Deze kwam uit het paletje genaamd Petalette. Ik heb heel veel gebruik gemaakt van dit paletje waar vier kleuren in zaten. Er zat een donkere paars in die mijn favoriete paars was, de transitiekleur die ik eruit heb gehaald om helemaal op te maken, een doorzichtige/ witte kleur en een roze shimmer. Dit is een tijd lang mijn lievelingspalette geweest. Het jammere was dat de kwaliteit heel slecht was van de oogschaduws en dat er vrij snel geen kleur meer van de drie shimmers af kwam. Alleen de matte shade heb ik daarom bewaard en met pijn in mijn hart moest ik het paletje weggooien omdat ik er niets meer mee kon.

Al mijn single shadows:

De drie oogschaduws die boven elkaar liggen, zijn ook Wet ’n Wild oogschaduws die mijn all-time favorieten zijn. Deze heb ik uit een groter Wet ’n Wild palette gehaald. De koraalroze, geel-goud en intense glitter-wit zijn misschien wel mijn drie meest geliefde oogschaduws. Ik bewaar de geel-goud dan ook alleen maar om af en toe te dragen, omdat ik niet zou willen dat hij opgaat. Altijd wanneer ik de geel-goud draag, krijg ik complimenten over mijn ooglook. Mocht je hier de perfecte dupe voor weten, dan zou ik er zo blij mee zijn!

Oogschaduw palettes

Ik ben dol op al mijn oogschaduwpalettes, maar er is er één waarbij er een detail zit in de verpakking waardoor ik die misschien wel het mooiste vind van al:

Dit is de sluiting van het Blue blood palette van JFC. Zoals ik al zei, kan ik echt niet een favoriet kiezen tussen al mijn palettes. Allemaal hebben ze iets bijzonders waardoor ze stuk voor stuk uniek zijn. Ondanks dat je zou kunnen zeggen dat zes oogschaduwpalettes veel zijn, gebruik ik ze stuk voor stuk heel regelmatig.

De totale collectie:

Zoals in de foto te zien is, heb ik drie palettes van JFC, twee palettes van Juvia’s Place en één palette van Catrice. Wie al eens eerder mijn make-up collectie heeft gezien, weet dat alleen het Catrice palette een OG is, de rest is allemaal vervangen en nieuw. Voor de Wet ’n Wild palettes heeft dat ermee te maken dat de kwaliteit heel slecht was. De oogschaduws van de Douglas waren om te huilen, de oogschaduws van Make-up Revolution waren niet gepigmenteerd of hadden steeds harde pan en mijn geliefde oogschaduws van Etos waren te oud geworden. Die had ik destijds al zes jaar en daarom moest ik afscheid nemen van de prachtige paars-donkerblauwe kleur die erin zat.

Ik loop de palettes één voor één door, te beginnen met Nomad van Juvia’s Place. De kleuren hierin vind ik zo herstachtig, maar zijn het hele jaar door goed te dragen. De verpakking vind ik prachtig met die reflecterende details. Ik vind het fijn dat de oogschaduws groot zijn, zodat het een eenmalige investering is en ik er lang mee kan doen. Dat betekent dan ook dat je geen oogschaduws meer hoeft te kopen voor een tijd wanneer je zo’n palette koopt. Dat scheelt weer geld!

Wanneer er een palette in mijn collectie zit op dit moment, dan weet je dat het echt goede oogschaduws zijn. Juvia’s Place is een heel goed merk voor een redelijke prijs. Zeker wanneer je wacht met het bestellen van de oogschaduws totdat er een aanbieding is met gratis verzending van orders boven een bepaald bedrag. Juvia’s Place Nubian:

Het Nubian palette is al wat vuiler en eigenlijk zou ik hem echt weer eens schoon moeten maken door een doekje tussen de oogschaduws door te halen en over de buitenzijde van het palette. Juist doordat het palette wat vuiler is, kun je zien dat ik hem echt vaak gebruik en dat hij heel geliefd is!

Op naar het palette van Catrice, The ultimate chrome collection!

Nu is het tijd voor de palettes van JFC. Hiervan heb ik er drie. Dit is een duurder merk, maar je krijgt veel product van hoge kwaliteit wat lang goed blijft. Hier zie je Blood Sugar:

Blue blood is echt een parel van een oogschaduwpalette. Je kunt er zowel heel subtiele looks voor naar college of werk mee dragen, maar hij is ook goed te gebruiken voor een feestje of een kleurrijkere look:

En het laatste oogschaduwpalette, Mini Controversy:

Dit was dan mijn oogschaduwcollectie! Ik heb besloten de rest van mijn make-up collectie in een aparte blogpost te doen, aangezien oogschaduw bij verre de grootste collectie is. De rest past makkelijk samen in één post. Dankjewel voor het lezen! Welk palette vind jij het mooist en welke zou jij absoluut niet willen hebben? Vergeet geen ster te geven aan deze blogpost, dat maakt mijn dag, echt waar!

XOXO,

Mabeautility

Plaats een reactie