Ik was weg | Ik ben terug | En mijn doelen behaald?!

Dus… Dat is een tijd geleden. En ik kan het niet meer over mijn hart verkrijgen om nóg een keer te zeggen dat ik regelmatig zal schrijven… terwijl het daar nooit van komt. Alhoewel ik, thuis opgesloten door het virus, meer tijd dan ooit had om te schrijven, is het daar nooit meer van gekomen en heb ik wederom voor de honderdste keer mijn blog in de steek gelaten.

En ik ben ook weer teruggekomen…

En dat zegt denk ik heel wat. Er is veel gebeurd in mijn leven en ik denk dat als ik nu terugblik op mijn lijstje met doelen die ik mezelf elk jaar stelde, ik best ver ben gekomen. Voor de aardigheid pak ik ze er eens bij.

Foto door Content Pixie op Pexels.com

Eerst de doelen die ik mezelf voor het jaar 2020 heb gesteld.

  • Een muziekinstrument leren spelen
  •  Een uitdagend zomerbaantje
  •  Plezier halen uit bloggen én daardoor vaker een artikel online zetten
  •  Realistischere planningen maken
  •  Mijn make-up stash uitbreiden
  •  Een samenwerking met een merk aangaan

Niet al te lang geleden wilde ik nog héél graag keyboard leren spelen. Ik was vastbesloten om een bijbaantje te krijgen en een goed keyboard te gaan kopen. Niet de allergoedkoopste, maar eentje met toetsaanslag. Nu, na ruim twee jaar er iedere dag van te hebben gedroomd, heb ik nog steeds geen keyboard. En dan heb ik het niet over de toetsen op mijn computer hè ;).

Dan ga ik eens bij mezelf na: waarom heb ik er uiteindelijk toch geen gekocht? Het antwoord is vrij simpel, omdat ik vrij praktisch denk. Het neemt ruimte in beslag en ik vraag mij nog steeds af of ik er daadwerkelijk wel op zou hebben gespeeld. Jammer genoeg denk ik dat het zou hebben liggen te verstoffen, omdat muziek maken dan toch net niet bij mij past.

Het uitdagende zomerbaantje heb ik zeker gehad. Ik mocht aan beginnende HBO studenten wiskundeles geven. Dit was echt heel leuk en de feedback was super lief!!

“Heel fijn! Nemen goed tijd voor je en weten altijd het antwoord te vinden waar je naar opzoek bent.”
Feedback voor mij en een medestudente 🙂

Het plezier halen uit het bloggen is een dingetje. Ik zou mijzelf omschrijven als een perfectionist. Ik wil het allemaal zo goed als mogelijk doen:

  • De beste cijfers halen
  • Beste zijn in sport
  • Zo productief mogelijk zijn
  • Etc.

Maar op een gegeven moment worden al die verplichtingen die ik mezelf stel ineens heel veel. En dan moet ik prioriteiten stellen, waardoor sommige hobby’s er dan niet meer van komen. En ja, mijn visie op bloggen is veranderd. Ik zal in een andere post nog eens uitleggen waarom. Toch denk ik met regelmaat wel eens terug aan mijn blog en hier zit ik dan. Te denken aan een nieuw lay-out voor mijn blog. Ik en jullie zijn toe aan iets nieuws. De content gaat dan ook deels veranderen. Hoeveel ik ook van make-up houd, er zijn nog een paar andere dingetjes die mij heel erg bezighouden waar ik graag over zou willen praten met jullie!

Die realistische planning is half gelukt. Dit is iets waar ik nog lang niet klaar mee ben. De ene dag is mijn planning zeer onrealistisch en de volgende dag werkt het juist weer perfect. Ik moet oppassen dat ik niet te weinig doe, waardoor ik opeens in twee weken tijd heel veel moet doen. De tweede periode van het tweede jaar is vandaag begonnen, vandaar dat ik daar meteen mee aan de slag kan gaan.

Foto door Suzy Hazelwood op Pexels.com

Mijn make-up stash is zeker uitbreid. Ik heb meer dan genoeg en ik hoef er ook niets meer bij. Alleen een ander merk concealer als mijn huidige flesje op is. En nog een poeder, want mijn huidige poeder is echt bijna op. Nu ik aan het nadenken ben: ik heb ook nog een blush nodig, want degene die ik eerst gebruikte, stond me niet. Het zag er haast uit alsof ik verbrand rood was in plaats van een lieflijk roze kleurtje.

Zoals te verwachten valt wanneer je je blog in de steek laat, heb ik geen betaalde samenwerking gedaan met een merk dit jaar. Of misschien zelfs wel één in februari. Het was een samenwerking met T-mobile die ik met beide handen aangreep. Want hoezeer ik mij ook bewust was van het feit dat je absoluut geen samenwerking mag aannemen als het niet in je straatje past, het idee om een klein zakcentje te verdienen toen ik nog geen bijbaantje had, sprak me teveel aan XD.

Wanneer ik objectief kijk naar wat ik allemaal heb willen bereiken in dit jaar, dan ben ik dik tevreden. Toch wil ik ook nog de doelen van 2019 erbij pakken. Ik ben benieuwd waar ik nu sta…

De gestelde doelen voor het jaar 2019:

  • Aan een dansshow meedoen
  • Een bijbaantje krijgen
  • Mezelf mijn wishlist cadeau doen
  • Mijn propedeuse halen
  • Een laptop krijgen en kwalitatief betere blogposts maken
  • Een luxe fotocamera kopen en een youtubekanaal en instagram beginnen
  • Een full face of make-up bij mezelf aanbrengen
  • Bij alle twee de kanten van mijn spagaat een flinke oversplit hebben
  • Vanuit staand achterover in een bruggetje zakken
  • Zo ver in een bruggetje zakken dat mijn onderarmen op de grond komen
  • Een make-upproduct van Dior bemachtigen
  • Sporttutorials voor jullie maken 
  • Blogs over mijn dag maken: het liefst weekblogs en anders maandblogs
  • Mijn blog betaald maken
  • Een eigen bloglogo ontwerpen
  • De tweeduizend volgers halen
  • Mijn nagellakstash vervijfvoudigen. (Vijf keer vier is twintig!)
  • De Mac lipstick ‘velvet teddy’ in mijn bezit krijgen
  • Een eigen danschoreografie maken en ergens opvoeren

Ook ik ben me ervan bewust dat dit best wel veel is. Hoe is het ook mogelijk om al je doelen te behalen als je er tientallen hebt? Het is dan haast onmogelijk om je te focussen op bepaalde doelen. Dat is wel het laatste dat ik wil. Want hoe belachelijk het ook klinkt: in de afgelopen jaren heb ik veel ontwikkelingen meegemaakt en dus zijn mijn gedachten over bepaalde zaken, zoals maar zoveel spullen verzamelen als mogelijk is, veranderd.

Maar laten we de doelen eens één voor één doornemen.

Nee, ik heb niet aan een dansshow meegedaan. Voor nu heb ik daar ook even geen behoefte aan, want de laatste tijd gooit Het Virus wel meer roet in het eten. Het is zelfs zo waanzinnig geworden dat ik nu vanuit de overheid niet naar danstrainingen toe mag gaan.

Foto door Jess Bailey Designs op Pexels.com (Dit stelt een spaarvarkentje voor, maar dit is gewoon te cute!!)

Ik heb diverse bijbaantjes (gehad). Allemaal omtrent leuke dingen zoals lesgeven en nu ook zelfs een sponsorcommissie. Hierbij mag ik samen met vier andere mensen bepalen hoeveel geld welk studententeam krijgt. Als je wilt kan ik je hier wel eens een dagje in meenemen. Alles gaat nu digitaal, maar het lijkt me uiteraard ook heel leuk om eens een meeting in het echt te hebben.

Mijn wishlist is in de loop van de tijd veranderd, maar mijn wishlist heb ik mezelf zeker cadeau gedaan. Dat is misschien nog een understatement. Ik heb nu leuke make-up, voldoende keuze, zonder keuzestress te krijgen.

Groot nieuws meiden en heren: ik heb mijn propedeuse gehaald en ik mag deze komende donderdag in ontvangst nemen!! Helaas krijgen we na zo lang op dit papiertje gewacht te hebben (en de uitreiking minstens 10 keer is uitgesteld) het papiertje gewoon uitgedeeld. Niets feestelijks. En dat terwijl ik al jaren naar die dag uitkijk. Ik heb er ook zo mijn best voor gedaan en terwijl ik weet dat het dat niet is, lijkt het allemaal voor niets geweest te zijn. Ik kan met wel leuk aankleden, mijn haar leuk doen en wat kleurrijke make-up dragen, maar er wordt geen enkele foto genomen.

Ik heb mijn eigen laptop en nog een vet goede ook. Allemaal omdat dat nodig was voor de opleiding.

Een nieuwe fotocamera vond ik eigenlijk niet meer nodig. Foto’s nemen gaat heel goed met mijn oudere camera en filmen gaat fantastisch met mijn telefoon. Het zou zonde zijn wanneer ik elektronica zou aanschaffen die ik eigenlijk helemaal niet nodig heb…

Full face of make-up? Ik heb nu alle middelen om dat elke dag te doen als ik daar zin in zou hebben. Meestal doe ik alleen mijn ogen, omdat mijn mondkapje verder voor mijn gezicht zit en anders vies zou worden. Foundation gebruikte ik toch al nooit, maar in het weekend dan noem ik het zeker een full face of make-up! Hurray!

Elke dag stretchen is me niet gelukt vanwege de verplichtingen die ik mezelf oplegde. De oversplit met rechts is er nog steeds een beetje als ik me goed opwarm, maar met links hang ik nog steeds vijf centimeter boven de grond. Wat natuurlijk ook niet helpt, is dat mijn danstrainingen nu al bijna driekwart jaar niet doorgaan. Vanwege jeweetwelwie.

Foto door Karolina Grabowska op Pexels.com

Vanaf de zijkant kan ik in een bruggetje komen en vanaf staand met nog een beetje ondersteuning. Ik zit/ zat op turnen. Het duurt alleen nog een tijdje voordat de trainingen weer doorgaan. Het is allemaal zo jammer, want sport is mijn favoriete bezigheid. Niet de fitness of zo, maar dansen en turnen vind ik geweldig!

Met dat gedeelte van in een bruggetje met met mijn onderarmen op de grond: precies hetzelfde antwoord als hierboven. Is me nog niet gelukt, gaat wel ooit gebeuren.

Wat betreft Dior en Mac heb ik bewust besloten om niets van deze merken aan te schaffen. Deze merken veropen in China en/ of testen op dieren. Hierdoor zou ik me er niet meer fijn bij voelen om hier iets van te gebruiken. Wist je dat testen op dieren in Nederlands zelfs per wet is verboden? Natuurlijk moet je wel gewoon van de make-up genieten als jij het merk zelf wel graag gebruikt. Ik heb er altijd een hekel aan als andere mensen me vertellen wat ik wel en niet mag gebruiken, dus ik ga dat ook niet uitmaken voor jou.

Blogtutorials en blogposts zijn er de afgelopen lange, lange tijd niet geweest. Dat ik dit artikel type (en jij al zo ver bent gekomen met lezen!!) is al heel wat! Ik kan je niet beloven dat er volgende week weer een artikel komt, maar ik kan wel zeggen dat die kans héél groot is.

Foto door Artem Beliaikin op Pexels.com

Ik draag nauwelijks meer nagellak en als ik dan wat draag, heb ik meer dan genoeg aan de twee kleuren die ik op dit moment heb. Ik heb rood zonder glitters en doorzichtig roze met glitters. De rode is gewone nagellak en de roze is gellak. Ik kan niet klagen, want dat zijn alle keuzes in één. Nagellakliefhebbers, kom me alsjeblieft niet achterna, want als iemand anders hetzelfde zou zeggen over oogschaduw, zou ik ook heel raar staan te kijken.

In de huidige tijd is het niet verstandig als ik een choreografie maak en ergens opvoer. Waar dat ook moge zijn. Maar. Ik zal wel eens een eigen dans maken en het filmen. En heeeeeel misschien plaats ik het filmpje dan wel op mijn blog. Beware: ik ben een klassiek ballet fanaat, haha.

Het leek mij een beetje heftig om ook alle goede voornemens en doelen voor 2018 en 2017 van mijn blog te halen en te bespreken. Ik denk dat ik al wel weer genoeg over mezelf heb gekletst in dit artikel. Wat ik wel nog ga doen is een lijstje hieronder achterlaten met al mijn goede voornemens voor 2021. Laten we het vooral realistisch houden:

  • 1000 euro opzij hebben gelegd/ gespaard aan het einde van het jaar. Wanneer ik dan uit huis ga, kan ik mijn eerste maand huur hier alvast mee betalen.
  • Huiswerk maken op de dag dat ik het opkrijg.
  • Elke week leren voor alle vakken en niet enkel het hoogstnoodzakelijke doen.
  • Op tijd slapen en niet te lang met mijn telefoon in bed liggen. Ja, ik ben hieraan schuldig XD, jij ook?
  • Een hobby oppakken. Ongeacht of het een nieuwe hobby is, of dat het er eentje is die ik al jaren niet meer heb gedaan.

Tot mijn uiterste verbazing wil ik graag nog zeggen dat er elke dag nog bezoekers op mijn blog zijn. Ik wil jullie niet teleurstellen en toch weer wat meer met mijn creativiteit gaan doen. En ooit eens boven de 1500 lezers uitkomen, want het blijft altijd hangen op de 1458. Het is nog nooit hoger geworden dan dat en dit komt mede doordat ik geen artikelen meer heb geplaatst. Daarom:

Dankjulliewel voor jullie support en lieve reacties. Ik plaats nu wanneer het een beetje in mijn schema past, maar ik denk wel aan jullie!!

XOXO

MaBeautility

ps. Wat is de manier van schrijven in de editor veranderd! En dan te bedenken dat ik het hele jaar 2017 en 2018 met mijn telefoon alle artikelen schreef. En dat hij dan altijd vast bleef hangen omdat mijn artikelen te lang waren. Dat is nog eens nostalgie.

2 gedachten over “Ik was weg | Ik ben terug | En mijn doelen behaald?!

    1. Ooowhhh, thank you so much for your reply! It means the world to me. I appreciate it so much that you are always here, no matter what and I literally adore your cats. They are the best! What type of articles would you enjoy to read on my blog?
      Loads of love from the Netherlands XD,
      XOXO,
      Marit

      Like

Plaats een reactie